FENOMÉN: SHWOPPING

Označení Shwopping se skládá ze dvou anglických slov, ze slova swap (vyměnit) a slova shopping (nakupovat, nakupování). Zjednodušeně řečeno, do obchodu přinesete věci staré a odnesete si nové. Není to vždy kus za kus, ale bonus ve formě slevy každý z nás uvítá. A radost z dobrého skutku (při všech výčitkách z utrácení) se přece také počítá, že?

Někdo může tuto strategii považovat za marketingový tah a není daleko od pravdy. Hlavním účelem totiž není nic jiného než přimět zákazníka, aby si opět pořídil zcela novou věc. Na druhou stranu nelze této myšlence upřít užitečný přesah. Určitě se shodneme na tom, že i malá snaha se cení a proč oblečení vyhazovat, když se dá v některých obchodech recyklovat. Neušetříte žádné závratné sumy, ale o to nejde. Hlavním cílem je ulevit přírodě.

second round, slow fashion
shwopping

S myšlenkou dát nakupování i etický rozměr přišla jako vůbec první společnost Marks&Spencer ve Velké Británii. Netrvalo dlouho a obchodních řetězců, které recyklaci starých látek začaly zavádět a využívat, přibývalo stále více. Z těch dalších můžeme jmenovat například švédský obchod H&M, Calzedonii a Intimissimi z Itálie nebo kalifornskou značku Time Out.

second round, shwopping, slow-fashion
Shwopping

Pojďme přestat plýtvat. Pojďme trochu přemýšlet a nemyslet jen na sebe. Pojďme provětrat skříně. A pojďme si taky trochu udělat radost. Shwopping volá!

next

Leave a Comment

Name*
Email*
Website