BIOSOPHY – ROZHOVOR

Představení projektu/konceptu

Biosophy nabízí sortiment organické kosmetiky pro moderní ženy, které chtějí být stylové a mít alternativu k výrobkům obsahujícím chemii. Snažíme se nabídnout kompletní portfolio produktů od dekorativní kosmetiky, jako jsou laky na nehty, až po šampony a mnoho dalšího. Cokoliv, co lze najít jako alternativu, která funguje v organické podobě. To je náš směr.

Jak vznikla myšlenka?

Něco nám na trhu chybělo. Nechtěly jsme být označovány jen za přírodní kosmetiku, což je termín, který je někdy vnímán negativně. Chceme nabízet kompletní servis a líbivé produkty moderním ženám, které se nebudou muset stydět za to, co vytáhnou z kabelky. Myslíme si, že toto je teď světový trend a my se tou cestou snažíme jít také.

Naší výhodou je, že za sebou máme dlouholetou historii, která začala po revoluci původně s aromaterapiemi, skrze které jsme se dostaly k přírodní kosmetice. Znamená to tedy přes čtvrt století působení v této sféře a rodinnou tradici. Veškeré produkty, které nabízíme, sledujeme přírozeně i z hlediska obsahu. Co se týče obchodu, snažíme se na servisu postavit celé naše působení – abychom klientkám nabídly erudované služby.

V rámci Biosophy máme kosmetické studio, obchod a e-shop. Kosmetické studio bylo hlavní myšlenkou již od začátku, jelikož to bylo něco, co nám na trhu chybělo a zároveň to propojilo naše zkušenosti s kosmetickými službami a sen mít obchod. Časem se k nám připojila i naše klientka Iva, která měla specifičtější požadavky, například ohledně bezlepkovosti, takže jsme spolu dotáhly nabídku sortimentu i e-shop  ještě na vyšší úroveň. Jsme tři a každá se věnujeme něčemu jinému. Je tu generační střed a ten funguje.

Přírodní kosmetika

U nás to byl přirozený vývoj, ale v některých případech si to vynutí zdravotní problémy, kvůli kterým tyto produkty musíte začít používat. Pleť, kůže i vlasy fungují přirozeně, vy je ničím neničíte, naopak jim dáváte prostor, aby fungovaly tak, jak mají. Chemie má ale ropný základ, který pleť postupně ničí, až se dojde do fáze, kdy je pleť zdevastovaná a na všechno citlivá. Pokud přejdete na přírodní kosmetiku, pochopíte rozdíl. Není to ovšem otázka měsíce, ale třeba roku, dvou, tří. Je vždy potřeba klientkám vysvětlit, že se pleť může ze začátku zhoršit, což je přirozené, a často tu působí i jiné faktory jako například stres nebo strava. Všechno se ale časem vrátí do svého přirozeného fungování a ve finále nepotřebujete ani velké množství produktů, vystačíte si se základem. Je potřeba si vybrat – buď chcete používat kosmetiku z dlouhodobého hlediska a jste o ni přesvědčeni, nebo chcete krátký efekt, který vás zlikviduje.

Jednou jsem si vzala vzorek CC creamu, který jsem doma zapomněla zavřít. Když jsem se k němu po pár dnech vrátila, zbyla z něho silikonová kulička. To byl pro mě hlavní impuls.

 

Vaše top produkty

Rozhodně make-up, byla to dřina, ale konečně jsme po třech letech našly optimální variantu od značky Juice Beauty. To je značka, kterou do České republiky dovážíme jako jediní. Dále nesmíme zapomínat na šampony, doporučujeme John Masters Organics. Pokud se vlasy ničí barvením, je potřeba dbát na každodenní péči doma a na to, co vmasírováváte do své pokožky. Může to trvat i dva roky, než se vaše vlasy zregenerují, ale chce to, stejně jako u pleti, nasadit vybraný organický produkt a vydržet. Naprosto skvělou věcí je hydrofilní olej, který sice jako olej nevypadá, ale je to emulgátor, co pojí vodu s olejem. Čistíte se přirozeně a neodmašťujete pleť – ta naopak zůstane krásně vláčná. Pokud máte citlivou pokožku,  hydrofilní olej je jako balzám na duši. My si s ním myjeme i ruce a celou zimu nemáme potřebu si je mazat. Na to trpí většina našich klientek. Důležitý je první krok a tím je mytí.

Příroda má omezené zdroje, proto je nutné omezit konzum a kupovat jen to, co potřebujete a opravdu využijete. Přechod na přírodní kosmetiku vám dokáže, že lze produkty omezit na úplný základ. Víc není třeba. Dříve to bývalo běžné, nemít tolik věcí (i když spíše z ekonomického hlediska), ale učilo vás to k pokoře. I věci mají svou duši a pokud se mohou předat dál, ať už k jakýmkoliv účelům, je to krásné. Úcta k věcem spočívá v úctě k lidem, kteří ji vyrobili. Je to o emocích a zpětné vazbě.

 

Budoucnost

Určitě bychom rády nadále spolupracovaly na akcích jako jsou Slou Days, aby se stále zvětšovalo povědomí o tomto tématu.  Podporovat projekty, které mají stejnou filozofii a doplnily tím náš obchod třeba i o další produkty jako šperky nebo oblečení. S kosmetikou jsme začaly, ale člověk je lačný po něčem dalším a navíc jsme se skrze kosmetiku dostaly k udržitelnému životnímu stylu. Člověk vidí úzce svůj problém, ale tak to není, je to globální věc a vše je propojené. Proto koncept store je do budoucna náš cíl.

Děkujeme týmu Biosophy, že jsme s nimi během SLOU Fashion Days mohly udělat rozhovor!

web

facebook

instagram

prev
next